jag vill vara den du ringer klockan tre på natten när du skakar av ångest

Har inte skrivit på ett tag. Allt för mycket har hänt. Risken finns att jag förlorar mitt jobb, inte blir sparkad, utan blir tilldelad nya arbetsuppgifter. Ett steg ner i karriärstegen. Jag lever för mitt jobb och detta har tagit hårt. 
 
Min syster, ni vet hon som länge har försökt knarka ihjäl sig har varit hos mig ett tag. Vilsna ögon, sluddriga ord och den där tomma blicken som letar efter något konkret att greppa och hålla fast vid. Som övergick till abstinens och avtändningar, raseri. Något hon sa fastnade. "Förr knarkade jag för att överleva,nu knarkar jag för att dö".
 
M, han jag träffat det senaste halvåret, vill inte leva längre. Överdoserar och tar allt han kommer åt. Det finns ingen ork. Han går från att ena dagen ringa mig mitt i natten och säga att han inte vill leva längre, tar farväl. Till att stöta bort mig totalt. Jag vill orka åt dom, ge dom allt jag har. 
 
Imorse fick jag ett telefonsamtal. F, en vän jag känt i ungefär ett år är död. Tog en överdos för två veckor sedan. Jag pratade med honom för tre veckor sedan, varför anande jag inget?
 
 
Det har helt enkelt blivit för mycket och jag vet liksom inte hur jag ska orka ta mig upp igen. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Kram fina. Skriv när du vill oavsett tid på dygnet okej?

2015-02-08 @ 23:35:44
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide © Design av