Viktuppgång. Jag behöver er hjälp

Har gått upp ytterligare i vikt.. Jag står mellan två val just nu. Jag är lite sugen på att testa lchf. Många jag känner har gått ner i vikt genom att äta efter det. Dock skulle det bli en otrolig utmaning att planerat trycka i mig så mycket fett. Det kommer att bli så jävla svårt. 

Det andra valet är ett tips jag fick här i bloggen. Att äta ca 5 mål á 200 kalorier per dag. Jag har gjort det förut och jag vet att det fungerar. Mentalt hade det här valet känns lättare för mig och jag lutar hitåt.

Ge mig alla era tips på mat som innehåller ca 200 kalorier är ni snälla. 




Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Omelett med broccoli?

Soppor av alla slag

Fruktsallad

Svar: Tack ☺️
s

2015-08-23 @ 15:48:47
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Pssst... If you can dream it, you can do it.

Jag skulle helt klart valt LCHF! Jag gick ner mycket på kort tid. Det var inte så svårt att planera in, man äter när man är hungrig helt enkelt! Jag körde så att om jag inte var hungrig alls vid lunchen så åt jag inte lunch heller. Ibland måste man dock tvinga i sig då min matlust försvann efter ett tag. Var mätt på mitt gräddkaffe hela dagen. Efter ett tag ville inte kroppen släppa ifrån sig mer vikt under den korta tiden. Det är mycket enklare än man tror, ångesten för fett lär man dock lägga undan. Jag var livrädd men blev så sjukt glad när jag bara fortsatte gå ner hela tiden :)

Svar: Vad skönt att det fungerade bra för dig! Trots att det uppenbarligen fungerar har jag så jävla svårt att lägga fettfobin åt sidan..
s

2015-08-24 @ 12:57:40
URL: http://pssst.blogg.se/
Postat av: S

Jag behöver också hjälp! Nu får det liksom vara nog ..

Svar: Förlåt för sent svar! Hur går det för dig? 💕
s

2015-08-26 @ 19:37:07
URL: http://skinnyisbetter.blogg.se
Postat av: Violent

Hej!

Jag läste din kommentar i bloggen "Glöm inte att andas", att du dricker mycket alkohol. Räknar du in det i ditt dagliga intag? När jag gick upp i vikt (till 95 kg...)/stod stilla så sket jag i det. Jag är alkoholberoende & ville inte erkänna eller se att alkoholen innehöll kcal. Alkohol var (& är typ) mitt vatten, så jag räknade det som sagt inte, vilket innebar att jag mörkade ibland flera tusen kcal/dag... Försökte mig på LCHF, men det gick inte alls eftersom alkohol ÄR kolhydrater, i princip, haha. Det är en tanke som dök upp när jag läste detta inlägg i alla fall - hur vida du räknar med alkohol eller inte?

Hittade hit nu & tänkte följa med dig framöver :) Kram på dig & lycka till!

Svar: Hej!

Tack för massa kloka ord. Jag har inte gjort det. Jag har aldrig behövt. Har alltid gått ner i vikt ändå. Jag förstår vad du menar och trots att jag vet att alkohol är kalorier så blir det precis som du beskriver att jag inte vill erkänna det.. Dock kan det vara en idé att börja göra det.

Kram
s

2015-09-06 @ 00:24:45
URL: http://violentmoreviolent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide © Design av