vi kan bråka enda tills våra barn blivit vuxna och vi har blivit sånna som hatat och fruktat. tänk om vi inte längre tål varann och varje hemlighet har blivit ammunition för att kunna slå varann. alla mätarna på instrumenten står på noll, och att vi ägt varandras hjärtan inte spelar någon roll.

ikväll är en sådan kväll med alldeles för många tankar som trasslar ihop sig i huvudet. kanske är det så som erik en gång sa. att det är trasslet jag måste undvika, inte tankarna. jag kämpar emot dom så mycket att dom vägrar försvinna. att det vore bättre om jag accepterade att de fanns där och att det då skulle kännas lättare. ni vet ungefär som när man säger "tänk inte på en blå elefant", då tänker man ju på en blå elefant. och att allt vore så mycket lättare om jag bara bröt ihop ordentligt när jag känner att kaoset kommer istället för att trycka bort känslorna så länge som möjligt tills det inte går längre och sammanbrottet blir då mycket värre, ungefär som snöbollseffekten.
 
han var klok erik.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide © Design av