Det finns två sorters människor, de som jagar njutningen och de som flyr från smärtan.

Dricker skumpa. För att det är den enda alkohol jag har hemma. Flaskor som stått och samlat damm. Inte för att jag har något att fira, verkligen inte. Snarare tvärtom. Fick jobbiga nyheter på jobbet när jag hade halva arbetsdagen kvar. Den senaste tiden har jag gått i kras. Försökte hålla ihop alla delar, höll stenhårt. Bröt ihop på vägen hem, gick gråtandes och människor stirrade. Kom hem, bröt ihop ännu mer i en hög på golvet i hallen. 
 
Min syster sitter på avgiftning. Idag försökte hon ta livet av sig. 
 
Innan hon kom in där var rädslan att han skulle döda henne. Nu är rädslan att hon ska döda sig själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide © Design av