Jag älskar att leva i nuet. Det är där mitt liv är, inte i det förflutna.

Låg vaken hela natten. Funderade på mat, kalorier, alkohol, vikt, träning, ångest. Livet. När jag tänker efter så äter jag inte mycket alls längre. Första gången jag äter varje dag är 17.00. Här äter jag rätt "vanlig" mat men inte speciellt mycket. Runt 22.00 äter jag ibland en macka, några chips, eller vattenmelon. Oftast äter jag inte mer än såhär. Så egentligen är det inte konstigt att jag många gånger funderat över varför jag inte går ner i vikt då jag alltid förknippat kalorier med mat, inte dryck. Jag vet egentligen såklart att det finns vääääääldigt många drycker som innehåller kalorier men jag har aldrig tänkt på det så om ni förstår vad jag menar. 
 
Det är inte bara det att jag dricker alkohol varje dag, jag dricker allt möjligt under hela dagen. Kaffe, latte, juice, te, läsk, redbull, mjölk och på kvällarna kommer all den där jävla alkoholen. Man skulle kunna säga att jag bytt ut maten mot dryck. Skulle jag börja dricka mindre så skulle jag gå ner i vikt, bli lätt igen. 
 
Jag tänker varje dag att jag ska sluta vara full jämt, sluta dricka i min ensamhet, börja äta mer mat. Men att få det från tanke till handling är inte så lätt som det låter. Jag har varit nykter i två dagar nu. Det kanske inte låter mycket för er men för mig känns det stort. Lagar massa mat varje dag, försöker få i mig frukost men det går inte. Tar med mig matlåda, snacks och mellanmål till jobbet för jag vill ju äta. Jag äter det aldrig. De saker jag tar med till jobbet ligger i kylen några dagar tills jag kastar det. 
 
När jag började dricka såhär mycket och samtidigt började gå upp i vikt (jag åt då betydligt mer mat än vad jag gör nu) så vägrade jag inse att det var alkoholen som fick mig att gå upp i vikt så jag började skära ner på maten. Vilket har gjort att jag en gång till i mitt liv står här och knappt äter något, vet inte hur man gör längre. Det är inte det att jag inte är hungrig, för det är jag. Hela tiden, dygnet runt. Jag kan bara inte äta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide © Design av