alla faller vi ibland

jag håller stenhårt fast vid allt som har med dig att göra,
hanterar varje minne varsamt, jag låter inget av alla tusen gå sönder, 
 
varenda sak som påminner om dig
låtarna, filmerna, udden där vi brukade sitta, cigaretterna du rökte, foton, ja allt
livrädd för att glömma
 
är skräckslagen för att mitt minne inte längre ska orka bära dig, för att det ska bli överbelastat
jag påminner mig själv hela tiden, tillåter mig inte att glömma
jag ska minnas varje ord du sagt, varje konversation, varje plats vi varit på
jag bryter ner varje minnesbild av dig, vill minnas varje ögonblick
 
ibland slår det mig, när jag minns något om dig
att man kan inte minnas något utan först ha glömt bort det
 
samtidigt som jag så desperat försöker att inte tappa taget
så hatar jag allt jag minns med dig, att jag minns dig
 
allt hade varit så mycket enklare om jag bara kunde glömma dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide © Design av