kära tomten

jag vet inte om du läser detta, du vet ju att jag hatar julen och alla anledningar till det. men om du mot förmodan gör det så önskar jag mig andra saker än vad jag gjorde när jag var liten. i år vill jag inte ha några dockor eller målarböcker. jag vill ha en hel familj, en mamma som hör av sig andra gånger än de hon ringer för att fråga om hon får låna pengar för att sedan inte betala tillbaka dom, en pappa som mirakulöst bara skulle börja bry sig en dag om att han är pappa och faktiskt har tre barn som behöver honom.
 
jag har aldrig velat vara som alla andra. jag ville sticka ut, lämna avtryck under revben, bli ihågkommen utan att smälta in i mängden av alla andra människor och minnen. jag ville vara speciell. idag önskar jag att jag var precis som alla andra. jag vill kunna äta utan att vilja dö, utan att bokstavligt talat känna hur fettet sprider sig i kroppen och lägger sig som en tjock hinna över varje kroppsdel. jag vill kunna må bra. ha ett liv där jag upplever andra saker än motgångar. att bara någon gång ibland känna något annat än det jag ständigt känner som jag inte ens kan sätta ord på. jag vill slippa känslan av övergivenhet och likgiltighet. jag vill bry mig om saker och om människor.
 
jag vill veta vem jag är, ha en identitet.
 
 
tack på förhand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide © Design av