kokoskakor

20 st
175grader

4 äggvitor - 126 g
2 dl kokos - 80 g
1/2 dl mandelmjöl - 20 g
40 g smör
1/2 tsk kanel
1 krm vaniljpulver

blanda ihop allt,
klicka ut på en plåt, ev i små formar.
grädda i mitten av ugnen tills de är gyllenbruna.

hela satsen: 938,2 kcal
en kaka: 46,91 kcal

en version av anna skippers kakor. jag minskade smöret och tillsatte vaniljpulver.


jag blev lite besviken. det är sjukt mycket kalorier i dessa kakor och de smakar nästan exakt som de jag brukar göra med endast äggvita, kokos, lättströ och kanel. så de blir alltså lika goda utan mandelmjölet och smöret!


gör jag någonsin de här igen så gör jag nog även dom mindre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide © Design av